Pro někoho sci-fi, pro majitele Touarega realita

Verze pro tisk |

V dnešním článku se budeme opět věnovat novému Touaregu. Přesněji jeho asistenčním systémům, kterých je v tomto vozidle opravdu nespočet. Jak již víme, Touareg II. generace je zcela nový vůz. S ním přicházejí tedy i technologie, noví asistenti a větší možnosti využitelnosti tohoto vozu.

 

Znáte některé asistenty nového Touarega? Pojďme si je představit.

Jedním z nových pomocníků pro cestování je „Dynamic Light Assist“. Co to znamená pro nás běžné uživatele vozidla? Přeložit to můžeme jako dynamickou regulaci dálkových světel. Tento asistenční systém je velice praktický pro takzvané noční cestovatele.  S tímto systémem zapneme dálková světla a nemusíme se starat o jejich přepínání v případě, že potkáme vozidlo jedoucí před námi. Asistent „Dynamic Light Assist“ totiž dynamicky reguluje dálková světla. Pomocí dynamické clony v bi-xenonovém světlometu se světlo odpovídajícím způsobem zamíří tam, kde nemůže oslnit další účastníky silničního provozu. Ostatní oblast je i přesto osvětlena dálkovými světly.

Další novinkou je systém „Area View“, volně přeloženo jako asistent pro sledování situace kolem vozu 360°. V novém Touaregu jsou instalovány čtyři kamery, které nám pomáhají sledovat okolí vozu a slouží též k monitorování okolí při jízdě nepřehledným terénem.  Tento asistenční systém nabízí rozmanitou perspektivu a pohledy k bezpečné a komfortní jízdě jak v nepřehledných uličkách, tak i v terénu.

Známý už i z jiných vozů je další asistent „ Adaptive Cruise Control“ neboli automatická regulace odstupu od vpředu jedoucího vozu. U vozidel Volkswagen se systémem ke sledování okolí „Front Assist“. Pomocí dvou radarů a předních čidel od systému ParkPilot je sledován prostor před vozidlem a nový Touareg je schopen, v případě nouze, zcela zastavit a následně se rozjet. Systém „Front Assist“ potom udržuje pomocí radarů a kameře k tomuto systému předem danou vzdálenost.

 

Jedním ze systémů je také „Line Assist“, který je zde pro udržení vozidla v jízdním pruhu. Není to tak, že by nový Tuareg na základě čar na vozovce sám řídil, ale je-li tento asistent zapnut a vychýlíte se z jízdního pruhu, volat vám začne vibrovat a tím vás upozorní. Podmínkou pro tento asistent jsou čáry po obou stranách jízdního pruhu. Což může být na některých silnicích u nás problém.

Ne málo užitečným asistentem je i takzvaný „Side Assist“ neboli asistent pro změnu jízdního pruhu. Tento asistent se hodí spíše na dálnici, ale ani v běžném provozu není zanedbatelný. Záď vozidla je vybavena radarovými snímači, které snímají zónu přibližovaní asi 70m dozadu. Tyto radary snímají též takzvaný slepý úhel. Když snímače vyhodnotí rozdíl rychlostí a odstup – vašeho vozidla a vozidla jedoucím za vámi -  jako kritický pro změnu jízdního pruhu, zobrazí se ukazatel na příslušném vnějším zrcátku.

S pomocí těchto asistentů a dalších výbav nabízí nový Touareg vysoký komfort, velkou míru bezpečí a nepředstavitelné uplatnění jak na silnici, tak v terénu.

Závěrem dnešního článku bychom se chtěli omluvit všem čtenářům a zákazníkům za naši neúčast na Lužickém setkání. Výrobci vozů, které naše firma prezentuje, se snaží klást důraz nejen na bezpečí ale i na životní prostředí. S ohledem na to jsme se rozhodli, že nebudeme ničit jak nádhernou přírodu Lužických hor, která je po letošních deštích dost zdevastovaná, tak představovaná vozidla, která tak nemůžeme náležitě předvést v terénu.

 Rubriku připravujeme  za podpory společnosti  Gerhard Horejsek, spol. s.r.o.  – provozovna  Česká Lípa – Svárov.

                                                      

Nahoru