Celkem čtyři podmínky jsou nově stanoveny pro všechny, kteří budou žádat o udělení záštity starostky města Česká Lípa Romany Žatecké. Pravidla pro jejich udělování schválili českolipští radní na svém únorovém zasedání. Jedním ze základních předpokladů pro udělení záštity bude důstojná reprezentace města Česká Lípa na dané akci.
Záštitu starostka města udělí akcím nadregionálního významu nebo důležitým a obzvlášť prospěšným kulturním, společenským, sportovním či vzdělávacím akcím. Termín odeslání písemné žádosti o záštitu na sekretariát starostky je stanoven na dobu minimálně tři měsíce před dnem konání akce. Zásady dále stanovují, že v případě udělení záštity bude nutné tuto skutečnost uvádět na všech materiálech souvisejících s akcí a prezentovat záštitu v médiích a na samotné akci. Logo města by se pak mělo objevit na propagačních materiálech k události, a to na odpovídajícím místě a v patřičné velikosti.
Pořadatelům akcí, kteří budou žádat o záštitu města, se doporučuje v žádosti uvést maximum informací o dané akci, popsat představu pořadatelů o tom, jak by měla záštita vypadat a kde všude budou udělenou záštitu starostky prezentovat. Po skončení akce je pak organizátor povinen na sekretariát starostky doložit, že záštitu skutečně viditelně a důstojně prezentoval.
„Udělení záštity starostky je výjimečná pocta, kterou by neměla získat každá akce pořádaná ve městě, ale pouze ty nejvýznamnější. V minulosti na radnici neexistovala žádná pravidla pro udělování záštit starostky. V současnosti schválené zásady nyní proces rozhodování objektivizují a zprůhledňují,“ uvedla starostka České Lípy Romana Žatecká.