Dopis poslance Petra Skokana starostce Haně Moudré

Verze pro tisk |

Petr Skokan nabídl starostce pomoc při prosazení dostavby obchvatu České Lípy u ministra Víta Bárty. Nabízíme vám jeho dopis. Pro čtenáře jsou zajímavé především přílohy.


Vážená paní starostko,

na základě diskuze na zasedání zastupitelstva města Česká Lípa dne 29. 10. 2010 Vám navrhuji doplnit Váš dopis ministru Bártovi o přehled prací, které je třeba nezbytně dokončit na Přeložce silnice I/9 – MÚK Sosnová. Seznam obsahuje i zdůvodnění nutnosti provedení těchto prací. Dále je třeba vyzdvihnout nutnost plánování pokračování a dokončení obchvatu i za cenu snížení dodavatelských cen, či přepracování projektu s cílem zajistit původní účel stavby. Proto přikládám i výjimku Krajského hygienika. Je třeba zajistit další měření exhalačních a hlukových limitů, které jsou na průtahu Českou Lípou dlouhodobě překračovány a obyvatelé našeho města jsou dlouhodobě vystaveni těmto zdraví škodlivým expozicím. Dále navrhuji doplnit o poslední měření dopravy. Při předposledním byla I/9 zatížena údajně 16.000 jednotkovými vozidly ve dvou pruzích. Srovnáme-li s např. D8 (Praha – Lovosice) s 22.000 j.v. ve čtyřech pruzích, je evidentně tato stará konstrukce přetížena a ještě v průtahu centrem 40ti tisícového města. Dále navrhuji doplnit o statistické údaje o nehodovosti nejen na průtahu Českou Lípou, ale i mezi Českou Lípou a Novým Borem. Tento úsek se v statistikách některých let vyšvihl na první místo ve smrtelných dopravních nehodách a mezi odborníky získal přezdívku „Silnice smrti Libereckého kraje“. Dále navrhuji doplnit o foto a video dokumentaci těchto a dalších negativních jevů. Doporučuji Vám rychlý postup, tedy co je k dispozici poslat ihned a přílohy, či argumenty jejichž shromáždění si vyžádá čas, doplnit později.
Na závěr Vám opakovaně nabízím, abyste překonala stranický odpor a využila možnosti lobovat přes poslance byť z Věcí veřejných, přeci jen se srdcem bijícím pro Českou Lípu, ve které stále žiji a jejíž budoucnost mi není lhostejná.

Děkuji za Váš zájem a jsem s pozdravem „Jde to i lépe“ :o)

Petr Skokan
 
 
PŘEHLED PRACÍ K DOKONČENÍ ( KONZERVACI ) STAVEBNÍCH PRACÍ

STAVBA:  Přeložka silnice I/9 – MÚK Sosnová
Mostní objekt ( Estakáda přes trať ČD, místní komunikaci a sil. I/9)
 a) dobetonování, předepnutí a zainjektování dvou posledních polí (cca 45m z 300m)
- bez těchto prací zkoroduje předpínací výztuž, která je již nainstalována.
      Pokud se nebude moci v těchto pracech pokračovat , vzniknou nemalé
      technické a finanční problémy s opětnou aktivací těchto předpínacích lan.
- tato pole jsou podskružena (stále běží náklady na skruž a bednění ) a je též
      vyrobena výztuž.
- je nutné tato pole dokončit pro zprůjezdnění větve sil. I/9 směr Praha
b) ochránit povrch mostovky proti korozi betonu provedením izolačního souvrství a tuto izolaci ochránit

c) dokončit a zprovoznit odvodnění mostu – volně stékající voda otvory pro odvodnění nebude padat a namrzat na objekty ležící pod tímto mostem. Pokud dojde v zimě k namrzání může vzniknout bezpečnostní problém v silniční i železniční dopravě.

d) dokončit zábradlí (nutno i s římsami ), nebo alespoň dodat a namontovat provizorní zábradlí – nutnost pro bezpečnost všech (i neoprávněně vniklých) osob pohybujících se na mostě.

e) dokončit zásypy a přechodovou oblast za pražskou opěrou – nutnost zameziení koroze kotev předpínací výztuže, aktivování odvodňovacího systému na mostě a zamezení zatékání vody k založení pražské opěry a zemního násypového tělesa.

Větev silnice I/9 směr Praha – dokončit ( dosud se obousměrně jezdí po nedokončené větvi směr Česká Lípa) z důvodu bezpečnosti sil.provozu. Přitom dokončit odvodnění ( zamezení vniku vody do silničního tělesa) a zádržný systém této silnice (bezpečnost provozu).
Provoz na větvi směr Česká Lípa je na pokraji únosnosti.

Větev silnice I/9 směr Česká Lípa – z důvodu bezpečnosti provozu dokončit vrchní živičné kryty a dopravní značení. Zamezit vnikání vody do násypu (stabilita zemního tělesa se zhorší a bude po čase nutná jeho oprava) dokončením odvodňovacího systému.

Chodníky pro chodce k autobusovým zastávkám dokončit z důvodu bezpečnosti pohybu chodců podél i přes sil. I/9. Pro dokončení chodníků je také potřeba dokončit zárubní zeď podél trati ČD.

Z důvodu zamezení průniku hluku do obce Sosnová bylo ve stavebním povolení rozhodnuto vybudovat protihlukové stěny. Proto by bylo rozumné dokončit rozdělanou clonu mezi větví směr Praha a obcí Sosnová. Tato protihluková clona je již z jedné třetiny osazena a navíc je na ní vyroben veškerý materiál.

Komunikace ve vlastnictví Sosnové a České Lípy, které leží pod nově vybudovanými mosty nejsou zprůchodněny a zprůjezdněny . Z důvodu bezpečnosti chodců a dopravy je nutné tyto méně nákladné objekty dokončit.

Je nutné k ochránění všech již vybudovaných zemních těles  a tělesa tratě ČD dokončit celou soustavu odvodnění. Pokud se bude povrchová voda dostávat do těchto těles, dojde k jejich narušení a budou se muset nutně nákladně opravovat. Navíc je tento odvodňovací systém skládající se z více stavebních objektů již z cca 80% hotov.
    
Pokud tyto práce nebudou neprodleně zahájeny, dojde vzhledem k blížícímu se zimnímu období k poškození, respektivě znehodnocení celé stavby za mnoho stovek milionů Kč. 

A ještě zajímavá tiskovina od hygieniků:


   

Nahoru